VISITORS:

sreda, 13. maj 2020

48 ur v København-u in korona updejt #6

Ojla klapa,

teden je naokoli in spet se vam javljam z novostmi iz Dubaja. Na žalost nimam preveč spodbudnih novic glede korone. Včeraj so diagnosticirali kar 783 novih primerov korone tako da zgleda, da se krivulja okuženih ne bo še tako kmalu obrnila navzdol. Menda dnevno opravijo približno 30.000 testov, problem pa predstavljajo predvsem področja, kjer živijo predvsem priseljenci in Indije, Pakistana in Bangladeša v sobah z več ležišči, kjer je socialno distanciranje skorajda nemogoče in je zato okužba bolj verjetna. 

Mi gremo še vedno lahko na zrak za največ dve uri na dan, medtem ko še vedno obstaja policijska ura in sicer med 22:00 in 06:00, ko nihče ne sme na cesto, razen če ima za to res utemeljen razlog. Danes so Emirati objavili spodbudno novico in sicer naj bi se v četrtek 21.5.2020 odprlo 9 letalskih povezav z Dubajem: London Heathrow, Frankfurt, Paris, Milano, Madrid, Chicago, Toronto, Sydney in Melbourne.  Jaz imam od 22.6 - 26.6 na urniku standby, tako da obstaja verjetnost, da me dejansko potegnejo na enega od omenjenih letov. Verjetno bodo ti leti samo turnaround, kar pomeni, da se bomo obrnili in šli nazaj v Dubaj v istem dnevu, razen mogoče na letih v Ameriko in Avstralijo. Vam definitivno poročam, če se bo to res zgodilo. Malo pa že pogrešam letenje, če sem čisto odkrit. 

Kar se kuharskih dosežkov tiče moram priznati, da v tem tednu nisem pekel sladic, sem pa uporabil že par let pretečene brezglutenske testenine za lazanjo in preživel!!!! 😂 Kljub temu, da je rok testeninam potekel že leta 2018 moram priznat, da je bila lazanja z jajčevci in paradižnikom odlična!!! 😋 


Moja vegetarijanska lazanja
No pa gremo nazaj po mojem urniku na moje layoverje... prejšnjo sredo sem se razpisal o obisku Avstralije konec oktobra, v začetku oktobra pa sem na moje veliko veselje na urniku dobil 48-urni layover v Copenhagenu, Kopenhagenu oziroma Københavnukot mu pravijo v izvirni danski obliki. Ne vem, če sem že kdaj omenil to na mojem blogu, ampak...po mojem osebnem mnenju so Danci najbolj sexi narod na svetu! Večina je visokih, postavnih, svetlih las, modrih oči...  😍 Ko sem jih sprejemal na vratih pri vstopu na letalo in jim zaželel dobrodošlico, sem se zaljubljal na vsake tri minute. Nekdo izmed potnikov je celo pohvalil moje modre oči, pa sem se samo lepo zahvalil in v mislih rekel “raje sebe poglej”! 😂 Glede na to, da sem imel kar precej časa za ogled tega čudovitega glavnega mesta Danske, sem si layover organiziral tako, da sem prvi dan namenil počitku in raziskovanju nočnega življenja, drugi dan pa sem izključno namenil sprehodu in ogledu mesta. 

København je glavno mesto Danske in gospodarsko, izobraževalno ter kulturno središče države na vzhodni obali otoka Zelandija (Sjalland). Je sedež parlamenta, monarhije in vlade. Je 42. največje mesto na svetu in največje mesto v Skandinaviji. Mesto označujejo tudi kot 'severni Pariz'. Ime mesta izhaja iz besede Købmannahavn, kar pomeni 'trgovsko pristanišče'. Tako so mesto imenovali že v rimskih časih - Portus Mercatorum. 

Mesto se ponaša s številnimi kanali skozi mesto, osupljivo moderno arhitekturo, kulinariko svetovnega razreda in vrhunskim oblikovanjem. Kanali, jezera in morje tvorijo kuliso modernega Københavna in so spomin na bogato dediščino mesta, kot glavnega med baltiškimi pristanišči. Kljub temu, da je največje skandinavsko mesto, še vedno ohranja občutek majhnega, intimnega mesta. Hiške in ozke uličice le pripomorejo k privlačnosti mesta. København je prav tako eno najbolj »zelenih« mest v Evropi. Večino središča mesta je rezervirano za pešce in imajo zelo stroge zakone za preprečevanje onesnaževanja. Na cestah je običajno več koles kot avtomobilov. Zelenih površin (kot svetovno znani Tivoli) je veliko in v poletnem času vabijo domačine in obiskovalce na pločnike, v kavarne in restavracije.

Zgodovina Københavna sega leta nazaj, ko je bilo mesto le majhno ribiško pristanišče. Okoli leta 1160 je kralj Valdemar nadzor nad Københavnom predal kardinalu Roskilde, po imenu Absalon, zanimivemu karakterju saj je združeval značaj duhovnika, stratega in bojevnika. Kopenhagen je bilo v tem obdobju edino mesto, ki ni bilo pod kraljevo oblastjo. Pod oblastjo Absalona se je mesto vzpanjalo in razvijalo. To je poželo zavist pri sovražnikih , ki so se združili in København skoraj zravnali z zemljo. Vendar je København vstal iz pepela. Po času protestanske reforme, si je kralj sedež kraljevine preselil v København. Mesto je bil prizadeto tudi v drugi svetovni vojni, kjer se kljub nevtralnosti niso izognili napadom Nemčije.  København je eno redkih mest, ki je pripravilo načrt za gospodarsko rast in deluje v skladu z njim.

Hotel, kjer smo nastanjeni z ekipo se nahaja na čudoviti lokaciji ob enem izmed neštetih kanalov. Ravno zaradi številnih kanalov pa nekateri København imenujejo tudi "severne Benetke", po katerih se lahko popeljete s čolnom v okviru mestnega prometa. Značilnost Københavna so stojnice s hot dogi na vsakem vogalu v mestu. Prav tako se tu nahaja veliko pekarn in slaščičarn, mesto pa ima tudi veliko restevracij z Michelinovimi zvezdicami. Najboljša restavracija v Københavnu je bila izglasovana za petnajsto najboljšo restavracijo na svetu. Najbolj prepoznavni so njihovi sendviči "smørrebrød".

Danski sendvič "smørrebrød"
Po hotelskem zajtrku sem se mimo svetovno znanega parka Tivoli in trga pred mestno hišo sprehodil do palače Christiansborg, kjer je sedež danskega parlamenta (Folketinget), urada predsednika vlade in vrhovnega sodišča. Palača Christiansborg stoji na otoku Slotsholmen in se ponaša z več kot 800-letno zgodovino. Palača ima zelo bogato in divjo zgodovino, ki jo boste tudi spoznali, če se boste podali v palačo. Prvotno je na mestu palače stal grad, ki ga je leta 1167 dal zgraditi škof Apsalon. Palača, ki jo vidimo danes je iz leta 1928. Kralj Christian X ni nikoli živel v palači, saj je bila namenjena izključno za delovni prostor kraljeve družine. Palača je poimenovana po kralju Christian VI, ki je leta 1740 podrl grad in zazidal prvo Christiansborg palačo. Leta 1794 je palačo v celoti uničil požar, zato so postavili novo. Ostali so le hlevi, ki so še danes dom kraljevim konjem.

Nato sem sprehod nadaljeval po ozkih ulicah Københavna, ki so polne trgovin, barov in restavracij. Za trenutek sem pokukal tudi v trgovinico z Lego kockami (ki izvirajo ravno iz Danske) in si z zanimanjem ogledal, kako se je njihov logo spreminjal od leta 1934 pa vse do danes. Čudovit sončen dan mi je dal še več energije in omogočil, da sem si lahko ogledal res veliko v enem dnevu. Naslednji krajši postanek sem naredil v svetovno znanem pristanišču Nyhavn, ki je bilo v preteklosti glavno pristanišče v Københavnu. V barvitih hiškah, ki so še danes glavna atrakcija pristanišča, so bile sobe, gostilne in pivnice za tedanje mornarje, ki so z ladjami pripluli v pristanišče. V spomin tedanjim časom tudi danes Nyhavn velja kot kraj za druženje, sprostitev in pitje piva. Še posebno ob koncih tedna, ko so vse pivnice in gostilne nabito polne. 

Naslednji postanek je bil v kraljevi palači Amalienborg, kjer je sedež Danske kraljeve družine. Gre za kompleks štirih stavb iz obdobja rokokoja in prav tako  zimska rezidenca danske kraljeve družine. Palačo je dal zgraditi kralj Frederik V. (1723-1766) okrog leta 1750 v sklopu izgradnje Frederiksstada, predela mesta København, ki je bil namenjen družinam aristokratov. Po letu 1794, ko je zgorel grad Christiansborg, je palača postala last kraljeve družine. Stavbe palače so razporejene okrog osmerokotnega dvorišča, sredi katerega stoji konjeniški kip Frederika V. Kraljeva straža varuje Amalienborg 24 ur na dan. Ob 11.30 krene straža izpred gradu Rosenberg, pot nadaljuje skozi København in ob poldan prikoraka do Amalienborga, kjer nato poteka zamenjava straže.

V neposredni bližini Amalienborga se nahaja Frederikova cerkev, ki jo imenujejo tudi Marmorna cerkev. To je meni osebno najlepša cerkev v Københavnu. Evangeličanska luteranska cerkev je zgrajena v slogu rokokoja. Nemogoče je spregledati veličastno belo cerkev z ogromno svetlo zeleno kupolo, ki je v stilu pozlačena. Cerkev je leta 1740 dizajniral arhitekt Nicolai Eigtved.

Zadnji postanek na mojem čudovitem sprehodu pa je bila mala Morska deklica iz Andersenove pravljice, ki jo boste videli v hrbet že, če se boste odpravili na vožnjo po kanalih Københavna. Kljub temu vam priporočam, da se, tako kot jaz, po kopnem odpravite do spomenika. Spomenik je zgradila Pivovarna Carlsberg. Spomenik sam po sebi ni nič posebnega, je tudi manjši kot boste pričakovali. Ampak se je pri njem vredno ustaviti, ker je tako prepoznaven spomenik po celem svetu. Bronasti kip Male morske deklice so postavili leta 1913. Od takrat je bila Mala morska deklica žrtev vandalizma. Leta 1961 so ji pobarvali lase na rdeče, leta 1964 pa so ji odsekali glavo. Nekaj let kasneje so ji odrezali obe roki, leta 1998 pa so ji še enkrat odsekali glavo. Potem so kip prestavili nekoliko bolj v morje, tako da Mala morska deklica lahko uživa v miru. Boga revica...😕

Nekaj utrinkov te čudovite danske prestolnice sem ujel tudi v objektiv GoPro-ja, ki sem ga imel s seboj na sprehodu in si jih lahko ogledate v spodnjem posnetku:



To bi bilo zaenkrat vse iz Dubaja. Upam, da nisem bil predolg. Lepo se imejte v teh prijetnih spomladanskih dneh in pazite nase.

P.S: Jaz si še vedno izpisujem vse lete, ki sem jih opravil od leta 2010. Trenutno sem pri letu 2014. Ko končam, vam posredujem rezultate. 😉

Lep sončen pozdrav iz Dubaja!
Vaš Andrej 

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Vesel bom vsakega komentarja. Lahko mi zastavite tudi vprašanje.
Odgovoril bom v najkrajšem možnem času. Lp, Andrej