VISITORS:

sreda, 22. april 2020

Layover v Stockholm-u in korona updejt #3

Ojla klapa,

kako ste kaj? Teden je naokoli in spet se vam oglašam z novostmi iz Dubaja. Žal nimam prav veliko spodbudnih novic. Po zadnjih podatkih dubajske zdravstvene organizacije je bilo na dan 21.04.2020 v Združenih Arabskih Emiratih novih primerov okužbe 490, vseh potrjenih okužb do sedaj je 7.755, vseh ozdravljenih oseb je 1.443, korona virusu pa je do sedaj podleglo 46 oseb. 

V soboto 18.4. ko se je zaključilo obdobje karantene smo dobili obvestilo, da se le-ta podaljša še za dodatnih 7 dni, kar glede na število obolelih vsak dan sploh ni bilo presenetljivo. Spremenili so tudi pravila za izhode iz stanovanj. Na spletni strani dubajske policije lahko zaprosimo za posebno dovoljenje za izhod in sicer le za naslednje primere:
1. dvig denarja iz bankomata - za dovoljenje lahko zaprosiš le vsak peti dan in sicer za maksimalno eno uro.
2. obisk zdravnika - ta kategorija ne obstaja več, dodali so pa dovoljenje za izredne razmere
3. obisk trgovine - za dovoljenje lahko zaprosiš le vsak tretji dan za največ 3 ure. Vse dodatne prošnje za bolj pogosto obiskovanje trgovin so zavrnjene. 
Dubajska policija je prav tako potrdila, da bodo prošnje avtomatsko zavrnjene, v kolikor bo v določenem časovnem okvirju preveč zahtevkov za izhode. Prijateljico Andrejo je kar dvakrat zaustavila policija, ko je odšla s kolesom v trgovino. Policaj jo je sicer prijazno ogovoril in preveril, če ima potrebno dovoljenje za izhod! 🙈

Včeraj sem tudi sam zaprosil za dovolilnico in po 10 dneh zopet obiskal supermarket, saj sem imel hladilnik že čisto prazen. Do najbližjega lokalnega supermarketa Union Coop imam le 5 min z avtom. Zaprosil sem za 3-urni izhod in ker mi je po nakupu ostalo še dobro uro, sem se malo sprehodil po parkirišču, pomagal pospraviti par vozičkov in se nadihal "svežega" zraka. Zaposleni, ki je bil odgovoren za vozičke na parkirišču, me je samo začudeno pogledal, ko sem mu pripeljal par vozičkov in si po mojem mislil, da je nekaj narobe z mano.😂 Moram priznati, da se temperature že počasi dvigujejo in si raje ne predstavljam, kako bo poleti z maskami okoli hodit, ko se bomo vsi potili kot 🐷. Prijateljica Polona mi je tudi zaupala, da gre vedno po najdaljši poti v trgovino in iz nje, saj zna biti 24 ur na dan in 7 dni na teden med štirimi stenami kar izziv. Tako z izhodi iz stanovanja dobimo vsaj malo vitamina D.👍

Skratka izgleda, da bomo ostali doma še vsaj do 25.04, za naprej pa bomo še videli kako in kaj. Emirates Airline sicer še vedno opravlja posamične repatriacijske lete po svetu, saj je veliko ljudi/turistov obtičalo v Dubaju, prav tako pa je tudi veliko lokalcev izven Dubaja, ki si želijo domov k svojim družinam. Kabinsko osebje na vsakem repatriacijskem letu prejme maske, rokavice, zaščitna očala in posebna pregrinjala, ki naj bi zaščitila pred virusom.
Kabinsko osebje v zaščitni opremi
Kabinsko osebje je na teh letih predvsem zaradi varnosti. Stiki s potniki so zaradi možnosti okužbe zelo omejeni. Dubajsko letališče pa je bilo tudi prvo letališče na svetu, ki opravlja hitre teste potnikov na korona virus Covid-19. Rezultate potnik prejme 10 min po testu oziroma še pred vkrcanjem v letalo. 

Veliko prijateljev me sprašuje, kaj počnemo ves ta čas, zaprti v stanovanju in kako prenašamo te striktne pogoje, ki jih iz tedna v teden podaljšujejo. Moram priznati, da mi je bilo na začetku prav super, saj sem bil še kako potreben spanca in sem spal po cele dneve. Nato sem začel počasi pospravljati stanovanje, brisati prah, kuhati, peči sladice, telovaditi, delati jogo in meditirati. V mojem zadnjem blogu sem se vam hvalil s peko sladic. No jutri sem se odločil, da prvič naredim zelo zdravo korenčkovo torto z ovsenimi kosmiči. Vam v naslednjem blogu javim in pokažem, če mi je uspelo!😋

Zvečer okoli 19:00 ponavadi organiziram konferenco na aplikaciji Zoom in povabim vse Slovence v Dubaju iz Whatsapp grupe, ki sem jo ustvaril par let nazaj, da se mi pridružijo in skupaj predebatiramo aktualne dogodke. Včeraj smo se dobili s kozarčkom v roki in skupaj nazdravili na še en teden karantene. Z alkoholom v roki je vedno bolj zabavno.🍷 Pred nekaj dnevi smo se celo igrali pantomimo in se nasmejali do solz.😂 Tale Zoom pride res prav v teh časih, saj se lahko naenkrat pogovarja do 10 oseb in ko poteče 40 brezplačnih minut, hitro odpremo novo konferenco in nadaljujemo, kjer smo končali. 

Obljubil sem vam, da vam bom v vsakem blogu povedal kaj o preteklih layoverjih. V zadnjem blogu sem vam opisal moj layover v Rimu, danes pa bi vam rad opisal, kako sem preživel layover v Stockholm-u v začetku leta.  Natančneje v četrtek 09.01.20 ob 14:00 smo poleteli proti prestolnici Švedske, kjer smo pristali ob 20:00. Glede na to, da se samega leta prav posebej ne spomnim, pomeni da se prav gotovo ni kaj pretresljivega zgodilo.😀 Spomnim se, da sem naročil sobno strežbo, saj je bilo že kar pozno, ko smo prispeli v hotel in tudi temperature v začetku januarja niso zelo vabljive na Švedskem, da bi se zvečer odpravil ven na večerjo. Naslednje jutro sem se odločil, da se sprehodim po tem zanimivem mestu. Ker je bil povratni let nazaj proti Dubaj šele ob 21:20 sem imel skoraj ves dan za raziskovanje mesta. Če se ne motim, je bil to moj že drugi ali pa celo tretji obisk švedske prestolnice.

Stockholm leži na vzhodni obali Baltika ob vhodu v jezero Mälaren. S skoraj dvema milijonoma prebivalcev je tudi največje mesto na Švedskem. Mesto je upravno, kulturno, prometno, nakupovalno in poslovno središče Švedske. Stockholm je kot glavno mesto sedež švedske vlade in švedskega parlamenta. Tu je tudi rezidenca švedske vodje države; trenutno kralja Carla Gustava XVI. Slikovito mesto je znano predvsem po svoji znameniti legi, saj poleg na kopnem, središče mesta leži na neštetih otočkih jezera Mälaren, od tod tudi ime »Mesto na vodi« oziroma »severne Benetke«.

Naš hotel se nahaja v samem središču mesta. Ko stopiš iz hotela se sprehodiš čez most Vasabron in že si na otoku, kjer se nahajata parlament in kraljeva palača. Iz hotela sem se spravil šele po zajtrku, okoli 11h. Srečo sem imel, da me ni pretirano zeblo, saj me je med sprehodom grelo sonce, ki je vzšlo ob 8:39 in zašlo že ob 15:13. Dan je bil v januarju dolg le šest ur in pol tako, da če želiš videti mesto v dnevni svetlobi, moraš biti zelo organiziran. 

Sprehodil sem se mimo parlamenta, operne hiše in kraljeve palače ter nadaljeval do razgledne ploščadi, od koder je čudovit razgled na celoten Stockholm. Počasi sem bil že lačen, zato sem sprehod nadaljeval do trga Medborgarplatsen, kjer pozimi postavijo drsališče. Tam se nahaja tudi trgovski center z nekaj restavracijami, kjer sem si privoščil okusno kosilo. Sonce je že počasi začelo zahajati, kar je pomenilo, da se bo zelo ohladilo, zato sem se odločil, da se počasi vrnem proti hotelu in spočijem pred povratnim letom v Dubaj, kjer smo pristali malo pred 8.uro zjutraj. Na spodnjem videu si poglejte, kaj vse sem si ogledal med mojim sprehodom po Stockholmu: 



To bi bilo zaenkrat vse iz Dubaja. Naslednjo sredo pa vam povem, kako sem preživel mini počitnice na Cipru v začetku novembra. Na slovenskih poročilih slišim, da se zadeve v Sloveniji počasi odpirajo, tako da upam, da boste sedaj lahko malce več uživali na prijetnem spomladanskem sončku. 🌞 

Lepo se imejte, pazite nase in ostanite zdravi!
Vaš Andrej

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Vesel bom vsakega komentarja. Lahko mi zastavite tudi vprašanje.
Odgovoril bom v najkrajšem možnem času. Lp, Andrej