VISITORS:

sreda, 29. april 2020

Mini počitnice na Cipru in korona updejt #4

Ojla klapa,

Kako ste? Ponovno se vam oglašam po tednu dni, da vas updejtam o stanju v Dubaju. Vlada Združenih Arabskih Emiratov je v četrtek zvečer preko medijev sporočila, da se v petek 24.4.2020 zrahljajo določeni ukrepi in odprejo trgovine. Ali je to naključje, da se je ravno v petek pričel Ramadan (oziroma Ramazan, kot mu pravimo v Sloveniji)?!?! 

Ramadan je deveti mesec v muslimanskem koledarju, ki se prav tako imenuje Lunin koledar, saj je vezan na gibanje Lune. Kot zanimivost naj povem, da ima lunin koledar 12 mesecev (po 29 ali 30dni), eno leto pa traja 354 dni. Islamsko štetje se je pričelo natanko 16.julija 622.leta. Tako je po islamskem štetju v Dubaju sedaj šele leto 1441, 20. avgusta pa bodo vstopili v novo leto 1442. Ampak ker je lunino leto krajše od našega sončevega, nas bodo "kmalu" ujeli, saj so v 1398.letih nadoknadili že 43 let, sedaj so za nami le še 579 let.😉

V času Ramadana je predpisan strogi post od zore do mraka. To je tudi čas duhovnosti in očiščevanja. V času posta, od sončnega vzhoda do zahoda, je prepovedano jesti, piti, kaditi in spolno občevati. Konča se s tridnevnim praznovanjem, s tako imenovanim bajramom (oziroma Eid al Fitr, kot mu pravijo tukaj v Dubaju). Post pa je tudi eden od 5 stebrov islama, le-ti pa označujejo pet glavnih dolžnosti, ki jih morajo izpolnjevati vsi muslimani (razen otrok, bolnikov in starejših). Ti stebri so:

  1. šahada - izpovedovanje vere v enega Boga, Alaha in njegovega preroka Mohameda
  2. salah - molitev petkrat na dan - pred sončnem vzhodu, opoldan, popoldan, sončnem zahodu in zvečer
  3. zakat - dajanje miloščine revnim in bolnim - v današnjem času cca. 3 % letnega dohodka
  4. saum - popoln post v dnevnih urah ves čas ramadana - od sončnega vzhoda do sončnega zahoda
  5. hadž - romanje v Meko vsaj enkrat v življenju - oproščeno le bolnim in ljudem brez dohodka

In kot že rečeno, je v četrtek zvečer, nekaj ur pred pričetkom Ramadana vlada objavila, da se z naslednjim dnem rahljajo določeni ukrepi. Med drugim ne potrebujemo več dovolilnice za izhod iz stanovanja med 6.uro zjutraj in 10.uro zvečer. Vsi, ki so zunaj, morajo nositi maske, saj je v nasprotnem primeru zagrožena denarna kazen v višini 1000 dirhamov oziroma 250 EUR. Prav tako naj bi bila minimalna razdalja med dvema osebama 2 metra. Ob obisku družin, se naj ne bi smelo srečevati več kot 5 oseb naenkrat, kar bo v času Ramadana velik izziv za muslimane, saj so po sončnem zahodu vajeni srečevati svoje družinske člane in se skupaj pogostiti s tako imenovanim iftarjem (bogatim prvim obrokom po sončnem zahodu). Nakupovalni centri so po novem odprti od poldneva pa do 22.ure, razen kinodvoran, molitvenih prostorov in prevajalnih sob za dojenčke. Prav tako so do nadaljnjega zaprte svetovno znane plesoče fontane. Tudi v taksijih je dovoljeno voziti le do dve osebi naenkrat. Česar smo bili mi najbolj veseli pa je pravilo, da se lahko razgibavamo na svežem zraku in sicer do največ dve uri za kolesarjenje, sprehod ali tek, seveda ob obvezni uporabi zaščitne maske. 

Naše podjetje nam sicer še vedno odsvetuje izhode iz stanovanj, razen v primeru obiska zdravnika ali nakupa hrane. Če zapustimo stavbo, nas varnostniki še vedno popišejo in nam ob prihodu nazaj izmerijo temperaturo. Jaz sem moral obvezno na sprehod, da sem preveril, če sploh še znam hodit!😂 Šel sem do mojega parka in prehodil cca. 7km. Do sedaj sem bil 2x na sprehodu. Odločil sem se, da bom hodil vsak drugi dan, ko pa ne bom šel ven, se bom razgibaval z Zumbo in ostalimi vadbami pred TV-jem. 💪


Napis "Ostanite doma, ostanite varni"
Na včerajšnjem sprehodu do parka 
Temperature so se tudi že pošteno dvignile in se čez dan približale 40.stopinjam, medtem ko je zvečer prijetnih 28-30.stopinj. Vseeno sem na sprehodu kar pošteno zašvical, še posebej z masko. Vsi se že nestrpno sprašujemo, kdaj bomo ponovno začeli leteti. Ugibanja so, da bodo prva letala poletela v začetku julija, ampak se vse lahko še spremeni, saj je celotna situacija še zelo negotova. Prav tako pa smo odvisni tudi od ukrepov držav, kamor letimo tako, da bo še zelo zanimivo.

Zadnjič sem vam obljubil, da vam bom malo več povedal o mojih mini počitnicah na Cipru. Ne vem če ste vedeli, ampak Ciper je tako rekoč moj drugi dom!😎 Ciper sem prvič obiskal poleti leta 2003, saj sem kar dva meseca delal kot turistični predstavnik turistične agencije Kažipot. Če se ne motim smo bili takrat edini, ki smo imeli čarterski let na južni Ciper. Tistega leta natančneje 10.04.2003 sem opravil tudi licenco za turističnega vodnika na Gospodarski zbornici Slovenije in tako dobil priložnost, da se za dva meseca odpravim na južni Ciper in poskrbim, da se bodo moji gosti kar najbolje počutili in se vrnili v Slovenijo polni nepozabnih doživetij. To priložnost sem dobil še leto kasneje, ko sem ravno tako dva meseca preživel na Cipru, naslednje leto pa je bil zaradi premajhnega števila gostov čarterski let žal odpovedan. Če se ne motim, sem tako še do danes zadnji slovenski turistični predstavnik, ki je sprejemal slovenske turiste na južnem Cipru, saj tja od leta 2004 letalska povezava iz Ljubljane ni bila nikoli več vzpostavljena. Popravite me prosim, če se motim.🙏 

Naslednjič sem Ciper obiskal 11 let kasneje in sicer 6.junija leta 2015, ko sem presenetil mami in jo ponovno odpeljal na ta čudovit otok in sicer za 6 nočitev, ko nisem imel letov. Mami me je namreč obiskala že leta 2004, ko sem bil predstavnik in jo je otok tako navdušil, da si je zaželela Ciper ponovno obiskati. Ona je priletela direktno iz Dunaja z letalsko družbo Austrian Airlines, jaz pa iz Dubaja. Ponovno sva najela avto in se tokrat prvič odpravila čez mejo na severni turški del in obiskala čudovito mestece Kyrenia. 
Čudovit razgled na mesto Kyrenia
Sprehod po gradu in muzeju
Po 6 nočeh na Cipru sva se skupaj vrnila v Dubaj, ker sem imel let v Munchen, nato pa sem imel še 5 dni prosto in se odločil, da jo presenetim in jo odpeljem še nekam, nedaleč od Dubaja in kjer bi lahko samo uživala na plaži in dala možgane na off. Ko sem prišel iz Munchna nisem imel časa, da bi šel domov, tako da sem ji naročil Uber do letališča, kjer sva se dobila in se čekirala za let na Male. Ko sva se vkrcavala mami še vedno ni imela pojma, kam greva, saj še nikoli ni slišala za Male. Ko pa smo pristajali, sem ji rekel, da pogleda skozi okno in ji zašepetal na uho "dobrodošla na Maldivih". 😍  Super sva se imela, če želite vam lahko malce več povem in pokažem v enem od naslednjih blogov. 

No skratka, še vedno nisem prišel do mojih zadnjih mini počitnic na Cipru. Lansko leto v novembru sem imel 4 dni prosto in sem se odločil, da ga zopet obiščem in sicer od 16.-19.11. Vreme je bilo še vedno čudovito, temperature so se gibale okoli 25 stopinj. Le ponoči se je malce ohladilo. Po pristanku sem najel avto na letališču in se ponovno preizkusil v vožnji po levi strani. Moram priznati, da sem se v teh letih, ko smo počitnikovali na Tajskem, Mauriciusu, na Novi Zelandiji in Cipru že kar dobro navadil voziti po "nasprotni" strani. Še posebej pomaga, če najameš avto z avtomatskim menjalnikom, da ne tolčeš z desno roko po vratih vsakič, ko hočeš prestavit v višjo prestavo. Prižiganje brisalcev namesto smernega kazalca je pa že nekaj čisto normalnega. 😂 

Rezerviral sem si apartma v nekdanji ribiški vasici, ki je danes glavno turistično zabavišče otoka - Ayia Napa na skrajnem vzhodu otoka. Tu sem bil namreč nastanjen tudi kot turistični predstavnik in ravno tako leta 2015. Ayia Napa je znana po norih poletnih zabavah, MTV partijih na plaži Nissi in neskončni ulici polni nočnih barov in restavracij z odlično hrano. Tokrat pa je bila Ayia Napa prazna, saj je bilo konec glavne sezone že konec septembra. Moram priznati, da sem zelo užival v tišini, ko sem se čez dan sprehajal skozi mesto. Zvečer je bilo odprto le nekaj barov in lokalov s karaokami. Prav luštno je bilo obujati spomine izpred 16. oziroma 15. let in opazovati, kako se je Ayia Napa spremenila skozi vsa ta leta.  

Med mojimi mini počitnicami sem obiskal tudi nekaj čudovitih plaž in se z avtom odpravil na drugo stran južnega Cipra in prvič obiskal znamenito promenado v drugem največjem mestu na otoku Limassol. Vožnjo sem nadaljeval mimo Afroditinega rojstnega kraja Petra Tou Romiou, kjer naj bi se boginja ljubezni in lepote rodila iz morske pene do kraja Paphos, si privoščil okusno ciprsko večerjo in se odpravil nazaj proti Ayia Napi. Vožnja od enega konca otoka do drugega traja približno 2 uri.  Po treh nočeh sem se žalosten in v upanju, da Ciper kmalu ponovno obiščem, odpravil proti letališču, od koder sem poletel proti Dubaju. Kaj vse sem še doživel na teh mini počitnicah, pa si lahko ogledate v spodnjem videu:



Joj se opravičujem, ker sem se spet preveč razpisal. Upam, da niste jezni. Pa sej sedaj imate čas brati, ker menda nekateri izmed vas še vedno ne hodite v službo. Sem pa slišal, da se tudi v Sloveniji zadeve počasi rahljajo in da se vedno več stvari počasi odpira. Kljub temu pa upam, da se še vedno pazite in držim pesti, da ne bo prišlo do drugega vala, o katerem tako strašijo v medijih. Lepo se imejte v teh čudovitih spomladanskih dneh in se beremo naslednjo sredo! 

Lep pozdravček iz Dubaja!💖
Vaš Andrej

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Vesel bom vsakega komentarja. Lahko mi zastavite tudi vprašanje.
Odgovoril bom v najkrajšem možnem času. Lp, Andrej