VISITORS:

četrtek, 5. november 2020

Problemi odpravljeni...zaenkrat 🤞

Dober večer!

Vsem, ki ne živite v Sloveniji moram sporočiti, da smo že drugi teden zapored v izolaciji, kar pomeni, da ne smemo prestopiti meje svoje občine, razen če za to obstaja utemeljen razlog. Poleg tega se od 21h pa do 6h zjutraj ne smemo sprehajati zunaj. V kolikor vas dobi policija, vam lahko zaračuna od 400 pa vse do 4000 EUR kazni.🙈

Sonček nas je prav lepo grel med vikendom in temperature so se dvignile na, za ta letni čas, neverjetnih 20 stopinj.🌞 S prijateljico Petro, ki živi v sosednji občini Mengeš, sva se tako v soboto, kot tudi v nedeljo, dobila na sredini mengeškega polja, kjer poteka meja med najinima občinama in se odpravila na sprehod. S seboj sva vzela tudi našega zlatega prinašalca Sunny-ja, ki je neizmerno užival v lepem vremenu sredi polja. Toplo sonce nas je grelo vse do 17h, ko je začelo počasi zahajati za hribi. S Petro sva se poslovila in si obljubila, da se od ponovnem lepem vremenu zopet srečava ob meji.😎

vsak na svoji strani meje
Sunny na sprehodu 🐶
Sporočiti vam moram tudi veselo novico glede stanovanja. Napako vodovodarja sva usešno sanirala in zazidala sosedovo tuljavo tako, da se naše cevi ne vidi več. Hvala bogu vodovodne cevi ni bilo treba prestavljati, podrl se je le zid med cevjo in tuljavo, ki ga je bilo potrebno pozidati. Nato sva ponovno ometala steno in jo zakitala. Ko se bo kit posušil, bova steno zbrusila in ponovno prebarvala, tako da bo zgledalo kot prej. Kar kamen se mi je odvalil od srca, da nama ni bilo potrebno odpirati cele stene, saj nama je sosed, ki je prav tako upravnik bloka, zaupal, da sta preostali dve tuljavi, ki sta ravno tako v tej steni, zaplombirani in nista več v uporabi.

V ponedeljek sva z očetom polagala vinil na klik. Odločila sva se da ga ne bova lepila, saj ga je potemtakem lažje zamenjati, če se ga bom kdaj v prihodnosti naveličal. Dokaj enostavno ga je bilo sestavljati skupaj, potrebno je bilo samo paziti, da ni nobene smeti na kontaktih, saj v nasprotnem primeru nisva mogla lepo zložiti enega poleg drugega. Meni se zdi, da je kar lepo izpadlo.

Vinil v moji "hotelski sobici"
Včeraj je bilo zopet zelo toplo, zato sem se odločil, da tokrat povabim mami, da se mi pridruži na sprehodu po Mengeškem polju. Petra je bila zasedena s faksom, saj se je jeseni vpisala na magistrski študij sociologije na FDV-ju. Sprehodila sva se vse do Mengša in nazaj do železniške postaje Rodica,  kjer sem imel parkiran avto.

z mami sredi Mengeškega polja
Ker sem imel po kosilu še vedno veliko energije in sončno in toplo vreme je kar vabilo na izlet, sem se odločil, da se odpravim še na krajši 10 km kolesarski izlet po bližnji okolici. Od očeta sem si sposodil kolo in se odpravil od naše hiše proti Ihanu, mimo gradu Krumperk, nato nadaljeval z vožnjo proti Dobu in se ob reki Kamniška Bistrica vrnil nazaj proti domu. Na izletu sem naredil tudi nekaj fotografij, ki si jih lahko ogledate v nadaljevanju.

Renesančni grad Krumperk
Konjeniški klub na Krumperku

Grad Krumperk z okolico
Štajerka avtocesta

Župnija Dob
Renesančni Grad Krumperk stoji na Gorjuši pri Domžalah v Občini Domžale. Je najpomembnejša ohranjena srednjeveška stavba na domžalskem območju. Prvi zapisi o gradu izhajajo iz leta 1338, ki ga izpričujejo kot dediščino plemiške rodbine Kreutbergov. V 15. stoletju je bil v lasti rodbine Rusbach, ki je grad leta 1410 kot Turn Chraw-perg prodala Zellenbergerjem. Konec 16. stoletja je z dedno pogodbo prešel v roke rodbine Ravbarjev (Rauber), ki so sezidali novo grajsko stavbo. Najbolj poznan graščak iz tega časa je danes Adam Ravbar.

Posestvo Krumperk je obsegalo območja današnjih krajev Dob pri Domžalah, Ihan, Krtina, Brezovica pri Dobu in Studenec pri Krtini in je mejilo na domžalsko sosesko. Naslednji lastniki so bili Raspi (od leta 1631), nato grofje Thurn Valsassina, od leta 1840 pa plemiška rodbina Rechbach, ki je leta 1928 prodala posestvo zadnjemu lastniku, posestnici Stanki Pogačnik iz Ruš pri Mariboru. Po drugi svetovni vojni je bil objekt nacionaliziran in izropan. Na grajskem travniku deluje Konjeniški klub Krumperk pod okriljem Veterinarske fakultete v Ljubljani.

Ko se bodo občinske meje ponovno odprle toplo priporočam obisk Krumperka, še posebej, če so vam blizu konji in neokrnjena narava. V neposredni bližini gradu se nahaja tudi turistična kraška jama, poimenovana Železna jama, z dvema dvoranama, ki sta med seboj povezani z rovom in mostovi. V bližnjem Jamarskem domu si lahko ogledate tudi Jamarski muzej s stalnimi razstavami.

Železna jama je odprta za obiskovalce od 1. septembra leta 1963. Ima dve dvorani, ki sta med seboj povezani z rovom in mostovi, ki so del turistične poti. Dvorani sta po zasnovi večji brezni. Obe povezuje meter dolga ožina, z vidnimi sledovi vodnega toka pod stropom in po tleh. Na dnu obeh dvoranic voda ponikne. Druga dvorana ima širše dno, ki je umetno dvignjeno in zavarovano. Čeprav je Železna jama majhna, so njene drobne oblike pestre. Vidimo stalagmite in stalaktite, sigove izrastke, ponvice in manjše zavese. Opazimo fasete, korozijske kotlice ter ostanke galerije. Jama je za ogled odprta ob nedeljah od 14. do 15. ure. Po naročilu si jo je mogoče organizirano ogledati z vodnikom Društva za raziskovanje jam Robič Simonom. Železno jamo, ki je posebej urejena za oglede, je, kot vse druge kraške jame v Sloveniji, izoblikovala voda. Posebna značilnost jame so ukrivljeni kapniki, ki jih je med nastajanjem usmerjal veter.

Jutri dobim posteljo, ki sem jo našel v Harvey Normanu po smešno nizki ceni. Še posebej mi je všeč prostor pod posteljo, ki bo še posebej prišel prav v tako majhnem stanovanju, kot je moje. Iz Rutarja so mi prav tako sporočili, da mi naslednjo sredo 11.11.2020 pridejo zmontirat novo kuhinjo z vsemi kuhinjskimi aparati. Potem pa že lahko postanem pravi Ljubljančan...vsaj do konca novembra oziroma dokler se ne vrnem nazaj v Dubaj.

Kako vi preživljate občinsko izolacijo? Upam, da veliko hodite na sprehode po svoji občini, uživate v lepem vremenu in na svežem zraku ter ne gledate preveč poročil, ki nas vsak dan zasipajo zgolj s slabimi, negativnimi novicami. 🙈

Lepo in radi se imejte in se beremo naslednjo sredo!💖