VISITORS:

sreda, 29. julij 2020

Čudovita Kambodža in novosti iz Dubaja 😎

Oj!

Dobrodošli nazaj na mojem že 140. blogu! 😍 Najprej bi se vam rad zahvalil za vse čestitke in ponujeno pomoč za prenovo stanovanja v Ljubljani. Izjemno sem bil presenečen na vaš hiter odziv in pripravljenost, da mi ga pomagate čim prej prenoviti.  Res sem vesel, da imam tako dobre prijatelje okoli sebe, ki so mi takoj pripravljeni nesebično pomagati. Hvala vsem! 🙏 Komaj čakam, da se po dolgem času spet vidimo.

V nedeljo sem imel svoj tretji in po vsej verjetnosti tudi zadnji let v mesecu juliju. Letel sem v Vietnam, natančneje v Ho Chi Minh (Hošimin), nekoč Saigon, ki se nahaja na jugu Vietnama in je največje vietnamsko mesto. Leži v bližini delte reke Mekong, središče mesta pa leži ob bregovih reke Sajgon, 60 km od Južnega kitajskega morja. V mestu živi okrog 7 milijonov prebivalcev. To je bil moj že drugi let v Ho Chi Minh, vendar tokrat žal nismo imeli layover-ja, temveč smo se le obrnili in se vrnili v istem dnevu nazaj v Dubaj. Ker smo bili skupno več kot 14 ur v zraku, smo imeli na obeh sektorjih tudi čas za počitek. Počivali smo lahko v suitah prvega razreda, saj naše letalo ni imelo posebnega predela s posteljami, ki se ponavadi nahaja nad potniško kabino.

Včeraj smo objavili, da bomo od 2. avgusta dalje leteli še na tri "nove" destinacije, tako da smo našo mrežo razširili že na 67 destinacij od skupno 161. destinacij (v 85.državah na šestih kontinentih), kamor smo leteli pred korono.

V avgustu sem imel na urniku 2 leta, ki pa so mi ju že vzeli, tako da imam trenutno prazen urnik, od 20.8 dalje pa sem celo na rezervi. Pred dnevi so nam ponudili 4  mesece neplačanega dopusta in sicer od začetka avgusta do konca novembra. Glede na to, da moram obnoviti stanovanje, bi mi dopust zelo koristil, vendar mi je 4 mesece kar malce preveč. Če nam bodo ponudili kaj krajši dopust, se bom z veseljem prijavil in vam sporočil, da se dobimo na kosilu oziroma kavici.😎

Sedaj pa še nekaj informacij za vse tiste, ki vas zanima, kakšna je v Dubaju situacija s korono. Včeraj je bilo na korono pozitivno diagnosticiranih 351 ljudi, kar je občutno manj, kot pa 22. maja, ko so odkrili 994 novih primerov. Upam, da se je končno začel trend upadanja števila okuženih, da se omejitve v Dubaju malce zrahljajo. Maske so še vedno obvezne, tako v notranjih prostorih, kot tudi zunaj, razen če si sam v avtu oziroma z družino iz istega gospodinjstva oziroma med telesno aktivnostjo. V primeru, da te policija vidi brez maske, ti lahko izstavijo račun za vrtoglavih 700 EUR.🙈 Verjetno si ne morete predstavljati, kako je nositi masko pri 45. stopinjah.😷 Vam jaz povem - zadušljivo!😰

S Polono sva v prejšnjem tednu redno obiskovala fitnes in bazen v hotelu Le Meridien, tako da naju na recepciji že vsi poznajo in pozdravijo z velikim nasmehom na ustih, ko se pojaviva na vratih. Jaz ponavadi začnem z enournim ogrevanjem na sobnem kolesu. Med kolesarjenjem si v ušesa vtaknem brezžične slušalke in naredim še kakšen online seminar na platformi Linkedin.com, saj imamo v okviru delodajalca brezplačen dostop do celotne knjižnice seminarjev. Sledi stretching in trening z utežmi, nato pa komaj čakam, da se pridružim Poloni na bazenu, kjer preplavam približno 1000 metrov (40 dolžin).🏊 Potem se na ležalniku naužijeva še malce vitamina D 🌞 in se okoli 13h počasi odpraviva proti domu. Na mojo žalost pa se je Polona včeraj odločila, da je čas za nov korak, za novo poglavje v njenem življenju in svoji managerki napisala odpoved.😢 Bil je velik šok za mene osebno, po drugi strani sem pa ful vesel za njo, saj je že nekaj časa govorila, da se ne počuti dobro in da bo kmalu prišel čas, ko bo dala odpoved. Itak bomo vsi počasi obrnili nov list in se vrnili na sončno stran Alp.🌞

Danes sem se odločil, da vam pobližje predstavim Kambodžo - deželo mnogoterih lepot, tako naravnih kot arhitekturnih presežkov, ki leži v Jugovzhodni Aziji in ima več kot 13 milijonov prebivalcev. Lani konec avgusta sem prvič letel v glavno mesto Phnom Penh, ki v dobesednem prevodu pomeni »Hrib starke Penh«.  Legenda pravi, da je starka po imenu Penh na nabrežju Mekonga našla štiri podobe Bude, ki jih je odnašal tok reke. Slike je hitro zvlekla na kopno in jih posušila, nato pa jih odnesla na bližnji hrib, kjer so bile na varnem pred vodo. Na hribu so božjim podobam postavili malo pagodo, molilnico, okoli nje pa je začelo rasti malo mestece.

Danes je to za največje in najbolj naseljeno mesto v Kambodži, ki je tudi glavno mesto istoimenske občine in same države. Let sem imel v petek 30.08.2019 ob 9.uri zjutraj. V Kambodžo smo leteli preko Bangkoka. Za kratek čas smo se ustavili v tajski prestolnici, kjer smo se poslovili od parih in pozdravili nekaj novih potnikov ter po uri in pol odleteli do naše končne destinacije.

Kambodža na zahodu in severozahodu meji na Tajsko, na severovzhodu na Laos ter na vzhodu in jugovzhodu na Vietnam. Na jugu meji na Tajski zaliv. Geografijo Kambodže določata zlasti reka Mekong (v pogovorni kmerščini Tonle Thom ali »Velika reka«) ter Tonlé Sap (»Sladkovodno jezero«), ki je pomemben vir rib. Velik del Kambodže je le malo dvignjen nad morjem, zato reka Tonlé Sap v deževni sezoni obrne svojo smer in iz Mekonga teče nazaj k jezeru Tonlé Sap in okolišni poplavni ravnici.

Kamboško gospodarsko sloni predvsem na tekstilni industriji in turizmu. Leta 2006 je število tujih obiskovalcev preseglo 1,7 milijona. Leta 2005 so pod ozemeljskimi vodami Kambodže našli zaloge nafte in zemeljskega plina, katerih komercialno črpanje bo prav gotovo močno vplivalo na razvoj države.

Kambodža je naslednica nekdanjega hindujskega in budističnega Kmerskega cesarstva, ki je med enajstim in štirinajstim stoletjem vladalo večini Indokitajskega polotoka. Od 9. do 15. stoletja je na prostoru Kambodže obstajalo Kmersko Carstvo, katerega glavno mesto in središče je bilo mesto Angkor. Glavno mesto Cesarstva je danes Angkor in je simbol Kambodže in njena največja turistična atrakcija. Tekom 70-ih in 80-ih let je Kambodža bila civic center zaradi »bojev« med desnico in levico. Politična stabilnost je bila vzpostavljena z začetkom 90-ih let, ko je Kambodža postala ustavna monarhija, najbolj legendaren pa je bil kralj Sihanouk, po katerem se imenuje tudi znamenito letovišče. Kralj je v svojem življenju počel že domala vse; bil je uspešen filmski igralec, pisatelj, politik, menih ... Bil pa je tudi eden izmed kraljev z najdaljšim stažem (1941-1955 a in 1993-2004), svoj tron pa je oktobra leta 2004 prepustil svojemu sinu Norodomu Sihamoniju.

Vladanje Kmerov v Kambodži je označeno kot eno najbolj krvavih vladavin v zgodovini človeštva. V času komunističnega režima (1975 – 1979) so zagrešili genocid, v katerem je umrlo več kot dva milijona ljudi, kar je srhljivih petnajst do dvajset odstotkov celotne populacije. Brez obdobja tranzicije, dobesedno čez noč, so se izpraznila mesta, izobraženci so postali poljedelci in narod se je prelevil v nacijo sužnjev. Prava cena genocida ne bo nikoli znana. Še danes popotnika čakajo minska polja in šokantno število invalidnega prebivalstva.

Osnova kuhinje v Kambodži je riž, ki ga pripravljajo na različne načine. Riž (ali riževi rezanci) je priloga k vsaki jedi in ga lahko primerjamo s kruhom v Sloveniji. Ribolov je v Kambodži zelo razširjen in s tem tudi morska hrana. Ribe, ki so pri nas zelo drage (cca 30 EUR), jih tam v restavracijah ponujajo za cca 5 EUR. Pogosto je hrana pikantna, v kuhinji pa uporabljajo različne dišeče začimbe. Seveda ne manjka tudi sveže sezonske zelenjave in raznovrstnega lokalnega sadja.

V 20. letih 20. stoletja je bilo mesto Phnom Penh znano tudi kot Biser Azije, ki je sedaj, skupaj s Siemreapom, pomemben globalni in notranji turistični kraj za Kambodžo. Samo mesto slovi po tradicionalni kmerski in francoski arhitekturi ter po prijaznih meščanih.

Phnom Penh je največje in najbolj naseljeno ter hkrati glavno mesto države. Je gospodarsko, politično in kulturno središče Kambodže, kjer živi 1,5 milijona ljudi. Nahaja se na stiku rek Tonlé Sap, Mekong River in Bassac. Ustanovljen je bil leta 1434 in je znan po lepi in zgodovinski arhitekturi, kot sta bogato okrašena Kraljeva palača in Silver Pagoda. Phnom Penh je mesto, kjer se boste lahko sprostili v prečudovitih parkih ob rekah, ali pa si pivoščili kaj bolj tradicionalnega v eni od restavracij ali barov. Prav gotovo ne boste razočarani niti nad obiskom mestne tržnice.

Skupaj s sodelavko Olho iz Poljske sva se po okusnem hotelskem zajtrku dobila v recepciji in se z njihovim tipičnim prevoznim sredstvom tuk tuk odpravila na ogled glavnega mesta Phnom Penh. Voznika Johnny-ja sva najela kar preko hotela in sicer za 4 ure in si v tem času poskušala ogledati vse večje znamenitosti mesta. Najprej smo se ustavili za ogled kraljeve palače, kjer si Olha morala kupiti majico s kratkimi rokavi, saj odkrita ramena v bližini palače niso dovoljena.

Med glavne mestne znamenitosti zagotovo sodi kraljeva palača s t. i. srebrno pagodo. V pagodi je po tleh nameščenih kar 5.000 srebrnih ploščic, kraljeva molilnica pa služi tudi kot muzej za različna darila, ki so jih v zgodovini prejeli kmerski kralji.

Med znamenitosti Phnom Penha, mimo katerih sva se z Olho peljala oziroma na kratko obiskala, sodijo še sprehajalna avenija ob Mekongu, jezero Boeng Kak in stara tržnica. Med najinim ogledom sem posnel tudi kratek film, ki si ga lahko ogledate na spodnji povezavi:

Na koncu pa bi se vam rad še zahvalil, ker tako pridno berete moj blog, saj smo v zadnjih dneh dosegli nov mejnik in sicer 80.000 obiskov bloga!!!🥳 Blog sem leta 2010 sicer začel pisati kot svoj osebni dnevnik, ki ga bom z veseljem prebiral, ko se upokojim, niti na kraj pameti pa mi ni padlo, da bo dosegel toliko ogledov in bil deležen tolikšnega zanimanja!!!😍 Zelo sem počaščen! 🙏

Septembra imam dopust in že počasi planiram, kako ga bom čim bolje izkoristil. Upam, da ne bo zopet kakih strožjih omejitev in da bom lahko brez problemov prišel domov. Še vedno mi lahko pišete na mail: cute.flat63@gmail.com, v kolikor imate kakšno koli idejo za prenovo majhne garsonjere, da prostor čim bolje izkoristim. 👍

Lepo in radi se imejte in se beremo naslednjo sredo!