VISITORS:

četrtek, 19. avgust 2010

Prvi izpit je mimo, vikend pred vrati

Yuhuhuhu, hvala ker ste držali pesti, izpit opravil 100%! ;-)))

No pa je prvi izpit mimo! Preden vam opišem kako je potekal, vam moram najprej povedat, da sem že poškodoval našega trenerja!;-)))) Na simulatorju smo vadili decompression, oz padec pritiska v kabini, ker nam je v eksploziji odneslo vrata in je prišlo do dekompresije v letalu. Jaz in sošolka sva bila ravno sredi strežbe (chicken or beef, chicken or beef, chicken or beef ;-)))) ko kar naenkrat zaslišiva glasen pok (kao eksplozija in izguba vrat) in po standardnih operativnih postopkih se moraš takoj vsesti na najbližji možni sedež in si natakniti kisikovo masko, ki se spusti nad sedeži.

Seveda sva se midva s sošolko takoj vsedla, ker je letalo začelo letalo prenašati sem ter tja, na žalost pa sva pozabila zablokirati voziček... letalo se je seveda začelo hitro spuščati zaradi dekompresije, kar pomeni, da se je nagnilo naprej in najin voziček je z ogromno hitrostjo priletel direktno v hrbet našega trenerja, ki je bil obrnjen proti first classu in je ocenjeval drugi par...aaaaaaaaaaaaaaaa faaaaaak sem si mislil, pa ne direktno v njega...:-(((

Potem sem se hotel malo pošaliti, in se mu rekel, zakaj ni sedel na svojem sedežu, če je svetil znak privežite se, pa se mi zdi, da ni ravno razumel štosa....;-(((( Skratka, menda sem dobil veliko črno piko, ker sem mu to rekel, ampak sem se mu takoj opravičil in mu rekel, da sem se samo hecal...ocenjujejo nas 24ur na dan...kako se obnašamo, kako smo oblečeni, če smo obriti (jst mam že eno opombo, da nisem bil sveže obrit en dan), tko da moramo res previdni, kadar so trenerji poleg nas. Menda gre ves ta report v našo osebno mapo in je tam do konca...aaaaaaaaaaaaaaaaa!!! :-))) In jst bom mel zapisan: " Skoraj ubil trenerja v simulatorju!" ;-))))))

Drugače smo pa že gasili ogenj na stranišču, pa v kuhinji, v predalu nad glavo, jaz sem moral iti z masko na glavi v stranišče in pogasiti ogenj v takem dimu, da sem še svojo roko komaj videl pred sabo! ;-))) Ampak mi je ratal! Danes po izpitu pa smo imeli pa še eno vajo na simulatorju in sicer, kako se pripravit na pričakovan zasilni pristanek (to pomeni, danas kapitan obvesti, kam bomo pristali, zakaj bomo zasilno pristali, čez koliko časa in katere izhode lahko odpremo po pristanku). Da pa ne bi imeli dogočasnih postopkov, samo kako pokazati zasilne izhode (drugače nam jih ni treba kazati, tko da me loh nehate hecat, da bom kazal 2 spredaj, 2 zadaj,...;-))))) so nam trenerji pripravili presenečenja, kot so naprimer požari, turbulence, dekompresija, zasilni pristanek na vodi itd. Jaz sem sedel na desnih tretjih vratih od cockpita, kar je direktno pred našimi trenerji in smo zasilno pristali na kopnem zaradi požara v motorju. Nadeti sem si moral rumen brezrokavnik, da se me je bolje videlo in pred vsemi potniki pokazati, kje so zasilni izhodi in kako se postaviti ob zasilnem pristanku (brace position). Ko smo pristali, sem pogledal čez okno (dejansko lahko pogledaš čez okno in vidiš animacijo, kaj se dogaja zunaj) in sem v prvem trenutku videl, da moram blokirat moj izhod, ker je gorel motor na moji strani in potnike preusmeriti na drug izhod....ko pa mi je trener namignil naj še enkrat pogledam, sem videl, da je ogenj ugasnil (ker imajo motorji menda svoj sistem za gašenje in se lahko sami pogasijo ob pristanku) in da je "zrak čist" zato sem poskusil odpreti moja vrata, vendar se niso dala odpreti, zato sem ravnotako preusmeril potnike na drugo stran z dretjem: "OPEN SEAT BELTS, LEAVE EVERYTHING, GO THAT WAY!" in kazal na drugo stran letala. Tko nekako zgleda simulacija leta v simulatorju! ;-)))))

Kar se pa tiče izpita za VRATA sem bil pa prvi na vrsti pri Ašrafu (tko je namreč ime našemu trenerju egipčanu, drugi del skupine pa je imela druga naša trenerka, ki ji je ime Branislava in prihaja iz Beograda). Glede na to, da sem ga poškodoval prejšnji dan sem pričakoval, da me bo zajebaval u glavo, pa sem vse znal, kar me je vprašal, tako da me nikakor ni mogel spraviti iz tira. Na koncu me je vprašal, če vem katero informacijo o vratih lahko vidim pri izhodnih vratih na displeju, vendar tega nam še nihče ni povedal in nam tudi ni bilo treba vedeti. Ko nisem vedel, sem takoj opazil, da je postal boljše volje, ker itaq sam trener ve vse...;-)))) Skratka, odgovoril sem na vsa zahtevana vprašanja 100% (razen zadnjega, ki ni bil v načrtu), tako da sem izpit opravil brez problema. V nedeljo imamo pa prvi pisni izpit, kjer moramo vedeti vse postopke v sili, standardne operativne postopke, kaj vse moramo preveriti pred letom (za vsako napravo obstaja pre-flight check), tako da bo kar nekaj za učit. Še posebej se matram z določenimi besedami, ki so za mene čisto nove, kot naprimer a veste kaj pomeni: girt bar ali pa fuselage ali pa gust lock ali pa mooring line? No jst tud nisem vedel...;-))) Kdor mi prvi ogovori na nagradno vprašanje in mi prevede vse besede pravilno v slovenščino, dobi brezplačne 7-dnevne počitnice v Dubaju za 2 osebi (seveda samo prenočišče, brez letalske karte) heheheheheheh...

Zdej pa zaslužen počitek, popoldne greva s Pupi najbrž mal na bazen in v fitnes, zvečer pa h Katarini, ker je imela včeraj rojstni dan! Jutri se pa začne študiranje za nedeljski izpit. Če vam je ostalo še kej moči za držanje pesti, lahko name mislite tudi v nedeljo... se oglasim po izpitu! ;-)

Uživajte maximalno!

5 komentarjev:

  1. Ta Pupi... hmmmmmm, s to Pupi sta pa kar dosti skupaj, a?!? ;)))))))

    OdgovoriIzbriši
  2. Darling, missssssss you very, very... :)))) ej ampak da moraš ravno ti skoraj ubiti profesorja o,moj bog.... sem skoraj s stola dol padla v službi seveda.... kisssss

    OdgovoriIzbriši
  3. Ti enostavno nisi ti če ne nardiš neumnosti...hahah....:-D

    OdgovoriIzbriši
  4. girt bar - ako se sjecam to je metalni dio koji se zakaci za pod i na taj nacin armiras slide (arm slide and cross check)
    fuselage - je trup aviona oz "kostur aviona" sve ono sto se vidi izvana
    gust lock - gust je termin za jaka vjetra koja mijenjaju brzinu i smjer dosta cesto u odredjenom periodu...kod vremenske prognoze iliti METAR (termin koji oznacava avio meteo prognozu) pa kaze da je vjetar 20knots gust to 35 znaci da je vjetar jacine 20 knots sa povremenim udarima i do 35...znaci gust lock bi trebao biti uredjaj koji blokira odredene zone avione kad postoji GUST vjetar
    mooring line - cini me se da bi to mogao biti neki konop pomocu kojega se vezu svi "camci" za spasavanje prilikom ditchinga (tj prisilnog sljetanja na vodu)...
    Znam da nije na slovenskom ali imam li sanse osvojiti nagradu :-)))

    OdgovoriIzbriši
  5. Hehehehehe to ne velja, a nisi ti že letel pri JAT-u? ;-)) Sicer si pa odgovoril vse pravilno razen gust locka, ki je kot nekakšna kljuka na vratih, ki se zatakne (lock - zakleniti). Nagrada je vseeno tvoja, samo povej kdaj prideš, da te najavim!;-) Jaz sem bil v Slo skoraj vsak mesec od marca,sedaj imam pa druge načrte (Madrid,Brazilija,...),tako da pridem v Slo šele, ko bo veseli december na kuhančka! ;-)
    Lepo se imej!
    Andrej

    OdgovoriIzbriši

Vesel bom vsakega komentarja. Lahko mi zastavite tudi vprašanje.
Odgovoril bom v najkrajšem možnem času. Lp, Andrej